Första uthyrningen i projektfastigheten Svarta Diamanten i Högsbo

Första uthyrningen i projektfastigheten Svarta Diamanten i Högsbo

Intresset är stort för vår projektfastighet i Högsbo – med arbetsnamnet ”Svarta Diamanten” –  som just nu byggs om till nya moderna kontor. Fastigheten förvärvades för 1,5 år sedan och efter färdigställande av en nybyggd uthyrningsdepå till vårt systerföretag WHC, pågår nu ombyggnad av
kontorshuset. Uthyrningen är helt i linje med vår strategi för fastigheten och intresset stärker vår uppfattning om att området har fortsatt goda utvecklingsmöjligheter.

Acte Solutions ingår i börsnoterade Lagercrantz Group AB och är en av Sveriges främsta distributörer av kommunikationslösningar och embedded hårdvara. Krister Hagström är chef i Göteborg och säger ”Vi sitter i området idag och trivs mycket bra här. Nu får vi ett helt nytt och fräscht kontor samt möjlighet att helt anpassa våra lokaler till vår verksamhet.”

”Som första hyresgäst i huset har vi lyckats knyta till oss ett välmående och expansivt företag i en bransch som är helt i linje med vår strategi med inriktningen för fastigheten. Det är alltid lika  spännande att, i samverkan med hyresgäster, hitta lösningar och nya möjligheter i en projektfastighet”, säger Niklas Simonsson, uthyrningschef.

SVENSKA HUS driver fastighetsverksamhet i Stockholm, Göteborg och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Hyresintäkterna 2013 uppgick till 379 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till drygt 4 Mdr. Svenska Hus ingår i Gullringsbokoncernen där också MVB, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad och Forestry Skogsrörelse ingår. Huvudkontoret ligger i Göteborg.