Instrumentfabriken på Ranhammarsvägen 20 i Bromma.

Gasellföretaget Norteam expanderar hos Svenska Hus i Bromma

It-bolaget Norteam, som i år utsågs till Gasellföretag för andra året i rad, utökar kontorsytan hos Svenska Hus i Bromma. Sedan Norteam flyttade in i fastigheten Instrumentfabriken 2018 har kontorsytan vuxit flertal gånger och med senaste expansionen uppgår ytan till ca 786 kvm. Svenska Hus genomför byggprojektet under hösten och Norteams utökade lokaler kommer vara färdigställda och redo att tillträdas efter årsskiftet.

Svenska Hus har ägt och utvecklat fastigheten Instrumentfabriken på Ranhammarsvägen 20 Bromma sedan 2008.

- Just nu är vi trångbodda men med den här expansionen av kontoret kan vi stanna kvar i den kreativa miljö som våra lokaler erbjuder. För att attrahera och behålla rätt talanger inom vår bransch är ett väl fungerande kontor för oss väldigt viktigt och vi är nöjda med att förnya hyresavtalet med Svenska Hus, säger Norteams vd Martin Norström.

- Vi är väldigt glada över att Norteam väljer att fortsätta sin expansion hos oss. Vi är också stolta över att vi kan erbjuda den typ av lokaler som ett snabbväxande IT-bolag behöver. Vårt mål är att kunna erbjuda långsiktiga lösningar för våra hyresgäster. Därför är det extra glädjande med ett fortsatt fötroende och ett gott samarbete som gjort att Norteam valt att förlänga sitt avtal med oss, säger Anna Lorentz, regionchef i Stockholm på Svenska Hus

Anna Lorentz, regionchef Svenska Hus Stockholm AB
010 603 93 41, anna.lorentz@svenskahus.se

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och bedriver verksamhet i landets tre storstadsregioner. Vi förvärvar, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler i egen regi. Vårt kundfokus är starkt och vi förenar långsiktiga affärsmässiga strategier med ett tydligt hållbarhetstänk. Hyresvärdet uppgår till drygt 715 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 10,5 Mdkr. Svenska Hus har 55 medarbetare, huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar. Mer information om Svenska Hus finns på svenskahus.se