Samhalls nya adress på Marieholmsgatan 42 i Göteborg

Svenska Hus hyr ut 1240 kvm till Samhall i Göteborg

Svenska Hus AB har genomfört en större uthyrning på Marieholmsgatan i Göteborg. Hyresavtal har tecknats med Samhall AB beträffande förhyrning av 1240 kvm kontor. Lokalen ligger på en fastighet med flera byggnader som samtliga genomgått omfattande renovering och modernisering sedan fastigheten förvärvades. Tillträdet sker 1 december 2017.

Svenska Hus i Göteborg har tecknat avtal med Samhall avseende 1240 kvm kontor i Marieholm. Uthyrningen är helt i linje med företagets strategi att hålla området levande och uppmuntra till samhällsnyttiga verksamheter. Läget är centralt med närhet till allmänna kommunikationer och den nya Partihallsförbindelsen samt Göteborgs stora in- och utfartsleder.

Vi är mycket glada över att få ytterligare en bra hyresgäst i vår fastighet på Marieholmsgatan. Samhall är en mycket passande verksamhet som skapar ytterligare liv i huset där vårt kontorshotell Business Center redan finns idag”, säger Cecilia Bergman, regionchef för Svenska Hus i Göteborg.

Samhall finns på över 600 orter och har ca 25 000 anställda. Kärnuppdraget är att skapa utvecklande arbeten åt personer med olika funktionsnedsättningar. I lokalen på Marieholmsgatan får de ett modernt, representativt och funktionellt kontor i ett lättillgängligt läge.

Vi har under hela uthyrningsprocessen haft en mycket bra dialog med hyresvärden och Göteborgs kommun vilket känns mycket positivt. Nu ser vi med spänning fram emot att anpassa lokalen till vår verksamhet tillsammans med Svenska Hus”, berättar Anette Hjerpe som är fastighetsförvaltare på Samhall.

Cecilia Bergman, regionchef Göteborg
010 – 603 93 30, cecilia.bergman@svenskahus.se