Svenska Hus hyr ut 3000 kvm i Göteborg

Svenska Hus hyr ut 3000 kvm i Göteborg

Svenska Hus har genomfört två större uthyrningar i Göteborg. Hyresavtal har tecknats med Bauhaus som sedan 1 januari i år hyr ca 1300 kvm lager- och distributionsyta på Marieholmsgatan. Avtal har också tecknats med Foab Systems AB som hyr en produktions- och kontorslokal på ca 1700 kvm på Södra Hildedalsgatan. Även Foab Systems tillträdde vid årsskiftet.

Uthyrningarna ligger i linje med Svenska Hus strategi att skapa levande områden med verksamheter inom en rad olika sektorer.

I Svenska Hus fastigheter på Marieholmsgatan finns sedan tidigare hyresgäster såsom Samhall, Gunnebo Industrier och MVB Bygg. Svenska Hus driver också BC Marieholm, vilket är ett av företagets två kontorshotell, i området. Samtliga lokaler ligger på en fastighet med flera byggnader som genomgått omfattande renovering och modernisering sedan den förvärvades av Svenska Hus. Läget är centralt med närhet till allmänna kommunikationer och den nya Partihallsförbindelsen samt Göteborgs stora in- och utfartsleder.

I Svenska Hus fastighet på Södra Hildedalsgatan 6 hyr Foab Systems hela fastigheten om ca 1700 kvm på ett långt hyresavtal. Svenska Hus har anpassat lokalerna till hyresgästens verksamhet. Fastigheten ligger i ett välfungerande verksamhetsområde i direkt närhet till Backaplans centrum och kollektivtrafik.

”Vi är glada att vi skrivit hyresavtal med två seriösa aktörer i två expansiva områden i Göteborg. Hög aktivitet i vår uthyrningsverksamhet är en central del av vår tillväxtstrategi” säger Daniel Massot, vd Svenska Hus.

För ytterligare information:

Daniel Massot, vd Svenska Hus AB
010 – 603 93 01, daniel.massot@svenskahus.se

Cecilia Bergman, regionchef Göteborg
010 – 603 93 30, cecilia.bergman@svenskahus.se

SVENSKA HUS bedriver fastighetsverksamhet i Göteborg, Stockholm och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Hyresvärdet 2016 uppgick till ca 500 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 5,7 Mdr. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Svenska Hus är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar, som är Sveriges största icke börsnoterade eller institutionellt ägda bygg- och fastighetskoncern. Övriga bolag i gruppen är MVB, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad, Novi Real Estate och Munkbron Finans. Moderbolaget har sitt huvudkontor i Stockholm.