Laxfiskevägen 16 i Brodalen, Partille

Svenska Hus köper fastighet strax utanför Göteborg

Svenska Hus har förvärvat ytterligare en fastighet i Partille, strax öster om Göteborg. Fastigheten är byggd 1987 och har en uthyrningsbar yta på 2 645 kvadratmeter. Förvärvet gjordes från Kvarnkrona AB och tillträde sker 29 november 2019.

Svenska Hus fortsätter att växa. Avtal har ingåtts om förvärv av en fastighet som är fullt uthyrd och består av 622 kvadratmeter kontorsyta och 2 023 kvadratmeter lager. I Partilles centrala delar äger Svenska Hus sedan tidigare tre fastigheter, med en uthyrbar area om cirka 30 000 kvadratmeter, och i dessa ryms såväl kontor som lager. I samma område har Svenska Hus även ett pågående nyproducerat utvecklingsprojekt om 2 550 kvadratmeter innehållandes 15 lokaler anpassade för lager och produktion. Dessa beräknas stå klara för inflytt till årsskiftet.

– Detta ligger helt i linje med vår strategi, att förvärva långsiktigt med utvecklingspotential i storstadsregionerna. Förvärvet har ett utmärkt läge utanför Göteborg, där vi redan idag äger fastigheter, vilket skapar möjligheter till en effektiv förvaltning, säger Daniel Massot, vd Svenska Hus.

– Vi är väldigt glada över att få förvärva en välskött kontor- och lagerfastighet i Brodalens industriområde. Vi stärker vår position ytterligare och befäster vår långsiktiga närvaro i Partille kommun, säger Peter Stalfors, transaktionsansvarig på Svenska Hus.

Mäklare i affären har varit Pan Real.

Peter Stalfors, transaktionsansvarig, Svenska Hus
010-603 93 02 peter.stalfors@svenskahus.se
Daniel Massot, vd, Svenska Hus
010-603 93 01 daniel.massot@svenskahus.se