Svenska Hus rekryterar fastighetscontroller

Svenska Hus rekryterar fastighetscontroller

Svenska Hus förstärker sin ekonomiavdelning med en fastighetscontroller. Pernilla Gustafssons om har arbetat med fastigheter och fastighetsekonomi sedan 1999 i många olika roller, kommer i sin nya roll bland annat att utveckla företagets finansiella rapportering. – Hon kommer att bli en fantastisk tillgång för oss med sin erfarenhet och analysförmåga, säger ekonomichef Måns Johannesson.

Pernilla är utbildad civilingenjör vid Lunds Tekniska Högskola och kommer närmast från CBRE:s transaktionsavdelning där hon arbetat i drygt 7 år. I tidigare roller har hon bland annat arbetat som fastighetsekonom på Akademiska Hus och som marknadsanalytiker på Skanska Nya Hem.

– Det känns mycket spännande att ta steget över till Svenska Hus, säger hon. Jag attraheras särskilt av att Svenska Hus är ett långsiktigt ekonomiskt stabilt bolag med en attraktiv mix av bostäder och kommersiella hyresgäster. Utifrån min bakgrund ser jag mycket fram emot att få följa det strategiska och operativa arbete som sker i bolagets tre regioner och som framöver kommer att skapa nya tillväxtmöjligheter i form av nyproduktion och förvärv.

Pernilla tillträder sin tjänst som fastighetscontroller på huvudkontoret i Göteborg den 1 juni.

Måns Johannesson, vice vd / Ekonomichef, Svenska Hus
0705 61 85 00 mans.johannesson@svenskahus.se

SVENSKA HUS är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag och bedriver verksamhet i landets tre storstadsregioner. Vi förvärvar, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler. Vårt kundfokus är starkt och vi förenar långsiktiga affärsmässiga strategier med ett tydligt hållbarhetstänk. Hyresvärdet uppgår till drygt 675 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till cirka 10,4 Mdkr. Svenska Hus har 55 medarbetare, huvudkontoret ligger i Göteborg och bolaget är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar.