SAVE THE DATE: Vernissage och pressvisning Ung Svensk Form 3 februari 2015

SAVE THE DATE: Vernissage och pressvisning Ung Svensk Form 3 februari 2015

SAVE THE DATE: PRESSINBJUDAN

Ung Svensk Form öppnar i Greenhouse, Stockholm Furniture & Light Fair, kl 15.00 den 3 februari 2015 – och fyra stipendiater utses

I samband med öppnandet av 2015 års möbelmässa i Stockholm den 3 februari, invigs den tionde omgången av utställningen Ung Svensk Form i Greenhouse. Den visas t.o.m. 7 februari och kommer sedan att turnera i Sverige och utomlands.

När? Kl 15.00 den 3 februari 2015

Var? Greenhouse på Stockholm Furniture & Light Fair (Victoriahallen, VH03:21)

Vad? Utställning med det bästa och mest spännande inom ung svensk design i dag. 22 bidrag inom produktdesign, textil och mode, konsthantverk, möbler m.m., som har valts ut av en namnkunnig jury. Vid vernissaget den 3 februari kommer även fyra stipendiater att avslöjas. Stiftelsen för Garverinäringens främjande ger tre stipendier à 30.000 kr och IKEA ger ett arbetsstipendium med lön och bostad i fem månader på IKEA Älmhult.

Om Ung Svensk Form
I år är det tionde omgången av Ung Svensk Form. Genom åren har många nu välkända och etablerade formgivare varit med. Tävlingen och utställningen är ett bra sätt för unga formgivare att komma ut och bli synliga både i Sverige och världen. Svensk Form delar ut två utmärkelser – Design S för etablerad design och Ung Svensk Form för unga formgivare.

Pressackreditering Stockholm Furniture & Light Fair
Anmälan senast 27 januari till press@stockholmsmassan.se eller ackreditera dig via den här länken.

#ungsvenskform #svenskform

För mer information:
www.ungsvenskform.se

www.stockholmfurniturefair.com

För mer information om utmärkelsen:
Karin Wiberg, projektledare Ung Svensk Form
karin.wiberg@svenskform.se

För mer information, praktiska frågor eller pressbilder för Ung Svensk Form:
Elna Lassbo, pressansvarig Svensk Form
elna.lassbo@svenskform.se