Nya numret av Form: Komposterbart mode är framtiden

Nya numret av Form: Komposterbart mode är framtiden

Fast fashion har länge ansetts vara förkastligt ur miljösynpunkt. Men gårdagens mode skulle kunna bli morgondagens gödsel. Nu har textilier forskats fram som kan göra slit och släng-modet hållbart – tyger med hög kvalitet som används en kort tid, för att sedan bli till mull på komposten. I senaste numret presenterar Form en annorlunda modevision tillsammans med designstudion Guringo.

I samma nummer: unik intervju med Luigi Serafini, kultarkitekten vars bok Codex Seraphinianus inspirerat alla från Roland Barthes till Fellini. När boken, ett av litteraturhistoriens mest gåtfulla verk, nyligen släpptes i nytryck blev den viral på Internet. Form möter den medieskygge Serafini, som aldrig tidigare intervjuats av en nordisk tidning.

Form 4/2014 släpps i butik i morgon 19 augusti 2014.

Välkommen på lanseringsfest i samarbete med Guringo under Fashion Week Stockholm, den 26 augusti på Brunkebergstorg i Stockholm.
Se Facebook-eventet här.

För recensionsexemplar, pressbilder etc. kontakta:
Elna Lassbo, marknads- och pr-ansvarig
elna.lassbo@svenskform.se, +46 (0)72 323 31 48

Regioner

Svensk Form är en aktiv medlemsförening för privatpersoner, företag och yrkesverksamma inom form, design och arkitektur. Föreningen grundades 1845 som Svenska Slöjdföreningen och har sedan dess främjat svensk design i Sverige och utomlands.