Inför ATG Nationaldagsgaloppen - karta, hålltider, fotopass

Inför ATG Nationaldagsgaloppen - karta, hålltider, fotopass

Den 6 juni är det dags för den sjunde upplagan av ATG Nationaldagsgaloppen, en folkfest på Gärdet i Stockholm för alla i familjen. Programmet innehåller fartfyllda galopplöpningar som ramas in av livemusik, nationalsången, hattparad, barnområde, ponnygalopp och annat skoj. Fri entré och gratis program.

Fokus på ATG Nationaldagsgaloppen är självklart de fartfyllda kapplöpningarna. Här tävlar både engelska fullblod, fullblodsaraber och ponnyer. Ett unikt tillfälle att komma nära hästarna och uppleva farten på riktigt nära håll.

Loppen ramas in av uppträdanden på scenen med artisterna Renaida och Shirin, hattparader där man tävlar i tre klasser; Gärdets Bästa Hatt, Barnklass och Match Your Dog och annat skoj för barnen. I juryn sitter inga mindre än Ann Wilson, Daniel Paris och Anders Bagge. Hela dagen leds av Per Skoglund, dessutom sänds ATG Nationaldagsgaloppen live i TV4 mellan kl. 12:30-15:00.

Här finns också ett "barnområde". Företaget ABT kommer att fylla området med bland annat en minigalopp med små grävmaskiner i mitten, en stor sarg där Djurgårdens IF kommer att ha både hockey- och fotbollsaktiviteter och coola bilar.

Serveringstält och foodtrucks, med både varma och kalla rätter, håller öppet hela dagen.

Fri entré - välkomna till ATG Nationaldagsgaloppen 2019!

Hålltider 6 juni
11:30 - Serveringarna öppnar
12:00 - Invigning med Nationalsången
12:40 - Ponnygalopp
13:00 - Första galopptävlingen + hattparad startar
16:30 - Slut för idag

Läs mer på www.nationaldagsgaloppen.se

Frågor om ATG Nationaldagsgaloppen ställer du till projektledare Linda Persson på linda.persson@blixten.se eller på telefon 070-513 45 41.

Ackrediteringar och/eller fotopass ansöker du om hos press@blixten.se eller ring Sandra Nordin på telefon 070-6973959.

Regioner

Svensk Galopp är organisationen som förvaltar och utvecklar galoppsporten i Sverige. Galopp i Sverige bedrivs regelbundet på Bro Park i Upplands-Bro, Jägersro Galopp i Malmö och Göteborg Galopp. På Nationaldagen varje år tävlas det dessutom på Gärdet i Stockholm, och några gånger per år arrangeras galopptävlingar i Strömsholm och Blommeröd.

Du hittar högupplösta bilder från alla svenska galopptävlingar på www.svenskgalopp.smugmug.com