Den fjärde deltävlingen av CUPRA Swedish Padel Tour kommer att spelas i Haninge

Den fjärde deltävlingen av CUPRA Swedish Padel Tour kommer att spelas i Haninge

Den fjärde deltävlingen av CUPRA Swedish Padel Tour kommer att spelas i Haninge, Actionpadel och arrangör är Actionpadel Club. Tävlingen genomförs den 29-30/5.

Vi ser fram emot att komma med SPT till Haninge med ett starkt startfält. Tävlingen är den 4:e i CUPRA Swedish Padel Tour och kommer att bli väldigt viktig i CUPRA SPT-racet där wildcard står på spel till Sveriges WPT-deltävling Areco Malmö Padel Open samt APT-tävlingen i Stockholm i oktober, säger Calle Åkesson, verksamhetschef för Svenska Padelförbundet.

Vi är glada och stolta över Svenska Padelförbundets förtroende att genomföra en deltävling på SPT, vi ser det som en kvalitetsstämpel för den klubbverksamhet vi bedriver. Vi hälsar spelare, tränare och förbundet välkomna till oss i Haninge och tillsammans så ska vi se till att detta blir en bra deltävling, säger Mattias Mikulski för Actionpadel Club.

Deltävlingen kommer att streamas av Padel-Television som är Svenska Padelförbundets partner när det gäller streamingen av förbundets tävlingar.

"Padel för alla, genom hela livet”

Kent Persson