Jönköping Södra IF väljer Arenasystem från Gävle

Jönköping Södra IF väljer Arenasystem från Gävle

Jönköping Södra spelar fotboll i Superettan på Stadsparksvallen. Nu har man har valt Actor som leverantör av biljettsystem inför fotbollssäsongen 2011. Det som var avgörande för valet av Actor var att få en kostnadseffektiv och flexibel lösning som kan växa med klubbens behov.

– Det här befäster Actors ledande ställning som leverantör till Sveriges idrottsarenor, säger Urban Sundin, VD på Actor.

– Under den senaste 4-årsperioden har vi etablerat vårt system på 25 sportarenor i Sverige, varav 15 de senaste 18 månaderna, avslutar han.

För mer information kontakta Fredrik Ornstein, försäljningTel: 026-65 69 07, fredrik.ornstein@actor.se
_______

Fakta: Actor utvecklade det första biljettsystemet i slutet av 1980-talet. Därefter har det vidareutvecklats kontinuerligt och Actor är nu ledande inom branschen för entré- och biljettsystem till besöksanläggningar. Systemen täcker allt från biljetter, biljettdistribution, in- och utpassering, identifikation och kontroll, kassa, kiosker, serveringar, passbokningar, säkerhet, marknadsstöd (CRM) och managementverktyg. Systemen är till för både stora och små anläggningar såsom idrottsklubbar, multiarenor, evenemang, konserthus, teatrar, badanläggningar, besöksparker, kulturminnen och museer. Actors lösningar finns på fler än 200 anläggningar i Sverige, Norge och Danmark.