Bilmetro Gävle storsatsar på Honda och KIA

Bilmetro Gävle storsatsar på Honda och KIA

Bilmetro storsatsar på Kia och Honda med en ny mångfunktionell fullserviceanläggning intill Furuviksvägen på Kryddstigen 43.

– Det bästa med flytten är att vi nu blir samlade med verkstad, butik och försäljning under samma tak och därigenom förenklar för våra kunder. Det blir en familjevänlig fullserviceanläggning med engagerad personal där kunden alltid känner sig välkommen, berättar säljansvarige Mattias Claus. Vi har en självklar målsättning för vårt arbete, något som gäller både kunder och medarbetare, vi ska alltid vara kundens bästa bilaffär.

Nu till helgen den 14:e och 15:e januari blir det invigning av de nya lokalerna. Invigningen på Kryddstigen kommer att innehålla roliga aktiviteter för hela familjen där man bland annat kan prova på hur det känns att köra i ett riktigt STCC-race med en körsimulator. Självklart kommer det även att finnas fika och möjlighet att provköra 2012 års bilmodeller.

Premiären till ära erbjuder Bilmetro hela 10% rabatt på både nya och begagnade bilar.

– Självklart har vi även fantastiskt förmånliga finansieringsalternativ, säger säljaren Erik Cassman med glimten i ögat.

– Med den här satsningen vill vi lyfta fram KIA och Hondas positioner, avslutar Mattias Claus. Honda står stark på marknaden med sin japanska kvalitet och tydliga miljötänkande medan KIA stoltserar med Sveriges längsta nybilsgaranti på hela sju år.

-------------------

Bilmetro har drygt 500 anställda på 12 orter i Gävleborg, Dalarna och Uppland och är ett av Sveriges största privatägda bilföretag.

Under 2011 omsattes 2,7 miljarder kronor och levererades cirka 8.800 nya och begagnade person- och transportbilar samt cirka 500 tunga fordon.

Bilmetro startade 1922 i Hudiksvall under namnet Bil Lönnberg, senare Bil & Buss och numera Bilmetro. Under de första 20 åren såldes flertalet bilmärken, men redan 1944 blev Bilmetro representanter för Scania. Några år senare kom Volkswagen följt av Audi.
Sortimentet omfattar idag Volkswagen person- och transportbilar, Skoda, Audi, Seat, Kia, Honda och Scania.

Anläggningar med försäljning, bildelsbutiker, service och verkstäder finns i Avesta, Bollnäs, Borlänge, Falun, Gävle, Hedemora, Hudiksvall, Ljusdal, Ludvika, Mora, Sandviken och Uppsala.