Food Alliance köper Sigtuna Deli och Fine Foods.

Food Alliance köper Sigtuna Deli och Fine Foods

Food Alliance har nyligen genomfört sina första två företagsförvärv sedan företagets start. Dessa förvärv markerar en viktig milstolpe och stärker Food Alliance framtida ställning som en ledande kraft inom matindustrin. De förvärvade företagen, Sigtuna Delikatesser AB och Fine Foods Sweden AB är starten på den resa som möjliggör Food Alliance's verksamhet med förnyad tillväxt och innovation.

Förvärven innehåller varumärket Sigtuna Deli med produktion av tunnbrödschips och surdegskex samt Fine Foods med produkten Crumbles med Västerbottensost®, Twists och Pepparkakscrumbles.

– Sigtuna Delikatesser och Fine Foods är två välskötta företag med en känsla för kvalitet och effektivitet inom produktion/försäljning, säger Ola Eklund, ägare och grundare av Food Alliance. Vi är imponerade av bolagens utveckling och vi ser stora möjligheter att växa företagen via produktutveckling, nya produkter samt på nya marknader.

Food Alliance tar en aktiv roll genom att erbjuda expertis och resurser för att förbättra operativa processer, produktutveckling och utforska nya marknader - med vision att forma matindustrins framtid genom partnerskap och samarbete.

För mer information och förfrågningar, vänligen kontakta:
Ola Eklund
ola.eklund@foodalliance.se

Om Food Alliance
Förvärvar, bygger och utvecklar matföretag med målet att skapa en grupp av matföretag som tillsammans är starka. Vår ambition är att skapa en allians med flera företag som kan växa tillsammans och på sikt öka antalet synergieffekter och på så sätt skapa en stark koncern där vi stöttar varandra och levererar bra mat!
www.foodalliance.se