Framgångsrik mässa för internationella Gävleföretaget BNT

Framgångsrik mässa för internationella Gävleföretaget BNT

Nordens största maskinmässa - MaskinExpo - på Barkarby Flygfält gick av stapeln den 19-21 maj. Återigen noterades nytt besöksrekord. Hela 32 000 personer besökte mässan under de tre dagarna. Gävlebaserade BNT var en av utställarna.

BNT är en av marknadens ledande leverantörer av reserv- och slitdelar till gruv- och anläggnings­industrin över hela världen. De åkte till MaskinExpo rustade till tänderna med stora krossmantlar, plattor och med stora förhoppningar om att göra affärer.

– Vi hade otroligt många besökare i vår monter, både svenska och internationella. Bland annat från alla nordiska länder, Ryssland och även så långt bort som från Korea, berättar Stefan Nilsson, vd BNT.

Störst intresse visades för den nya produktgruppen Conveyer Parts det vill säga reservdelar till transportörer.
– Enkelt förklarat så kan man säga att transportörer de enorma maskiner som transporterar allt material som först krossats och sen siktats, berättar Stefan.

– Målet med "Conveyor Parts" är att bli marknadsledande inom tre år, fortsätter han.

BNT grundades 2001 och har under många år varit den största utmanaren till Sandvik och Metso. Efter de senaste årens utveckling kan BNT nu konkurrera med både produkter och helhetslösningar på samma villkor som både Sandvik och Metso. BNT har tagit klivet ut i världen genom sitt unika franchisekoncept och finns representerade i till exempel Norden, Ryssland, Ungern, Rumänien och China genom egna företag och agenter. Under mässan inleddes samtal om ett BNT i Portugal och förhoppningen är stor om att affären ska gå igenom.

– Det vore förstås fantastiskt roligt om vi kunde lägga till Portugal på listan. Vi jobbar på det i alla fall, säger Stefan.

För mer information kontakta:
Stefan Nilsson
stefan.nilsson@bnt-team.com

Bildtext: Stefan Nilsson, VD BNT och Niklas Nilsson, Sales Manager BNT
_________

Fakta:

BNT är en av marknadens ledande leverantörer av reserv- och slitdelar till gruv- och anläggnings industrin över hela världen. BNT erbjuder slit- och reservdelar till stenkrossar, reservdelar till transportörer och siktmedia - hög­kvalita tiva produkter till lägsta möjliga pris per krossat ton. Med kvalitet, service, enkelhet och medvetenhet levererar BNT produkter och skräddarsyr helhetslösningar.
Vår service avdelning når ni dygnet runt, hela året. Huvudkontoret ligger i Gävle men vi finns representerade i flera andra länder genom egna företag och agenter.