Insatser mot mobbing gav pris

Insatser mot mobbing gav pris

EL-TEKNIK´s stipendium mot mobbing delades i år ut till Adam Borgqvist, 13 år, från Sofiedalsskolan i Valbo. Utdelningen ägde rum på Stora scenen i Furuviksparken i samband med den årliga skolavslutningen Stolt & Nykter.

Stipendiet, som instiftades 2007 i samband med företaget EL-TEKNIK´s 25-årsjubileum, delades i år ut för tredje gången.

I år gick det alltså till Adam med följande motivering: " Alla ska vara med är det budskap som årets stipendiat sprider i så väl klassrummet som på fritidsgården. Han är vännen som har ett hjärta av guld och vågar visa att utanförskap inte är okej!” Hans Engvall och Anders Lagerberg från EL-TEKNIK delade ut priset och var mycket nöjda med valet av pårets stipendiat.

- Adam är en tydlig och bra förebild för många. Genom att uttalat stå upp för att alla skall vara med, mot utanförskap och mobbing, visar han vikten av att vi lyckas engagera och motivera ungdomar till ett positvt ställningstagande" menar Hans Engvall. Priset på 5000 kr går till Adam personligen och kommer enligt honom själv att sparas för framtida mopedinköp.

För ytterligare information, kontakta: Anders Lagerberg, EL-TEKNIK I GÄVLE AB tel: 026-647209 e-post: anders.lagerberg@el-teknik.net