Lyckad utställning för Plastic Omnium på Bostadsrättsmässan

Lyckad utställning för Plastic Omnium på Bostadsrättsmässan

Den 17 november tog Plastic Omnium plats med sin monter på Bostadsrättsmässan i Älvsjö, Stockholm. Under tre dagar visade mässan, som i år var den största någonsin, aktuella produkter och tjänster med fler än 200 utställare på plats.

Plastic Omnium som säljer system för sop- och avfallshantering, källsortering och återvinning visade upp sina lösningar och produkter i sin mässmonter.

– Många besökare ville diskutera bottentömmande lösningar, berättar Richard Pålsson på Plastic Omnium.
Efter flera snörika vintrar i Mälardalen får kärllösningen ur arbetsmiljöpunkt nu ett frostigt mottagande och att hitta andra lösningar än säck och kärl är ofta akut.

Andra frågor som engagerade många var insamling av matavfall och luftning, avvattning, lukt, nedgrävning, nedkylning, rötning och kompostering. En hel del problem som Plastic Omnium kunde vara med att lösa och även några de var med och diskuterade framtida lösningar för.

– Vi på Plastic Omnium vill självklart fortsätta att utveckla våra lösningar för framtiden, säger Anna Grill-Biewer.

Förutom att visa lösningar och produkter så hade även Plastic Omnium anordnat en pusseltävling där besökare fick lägga ett kvadratmeter stort återvinningspussel på kortast möjligast tid. Många var med och tävlade och bästa tiden för att lägga de 36 bitarna rätt blev slutligen på 2 minuter och 19 sekunder.

– Det vart en riktigt lyckad utställning, konstaterar Pär Ramberg på Plastic Omnium. Det är alltid lika trevligt att få träffa både nya och gamla kunder.

______

Fakta:
Plastic Omnium säljer produkter och lösningar för renhållning, sophantering och källsortering främst till kommuner, renhållningsbolag och -entreprenörer, såväl privata som kommunala. Plastic Omnium tillhandahåller även lösningar för Identifiering, Service och Underhåll.

Plastic Omnium AB är ett helägt dotterbolag till franska Plastic Omnium Environment SA, Europaledande företag inom området, och ansvarar för koncernens marknader i Norden (Sverige, Finland, Norge, Danmark och Island). I gruppen ingår sedan oktober 2007 även SULO Umwelttechnic, vilket gör Plastic Omnium till Europas ledande tillverkare av avfallsbehållare i plast med en årlig tillverkningskapacitet på mer än 5 miljoner behållare.

För mer information se: