Premiär för Gävles nya uteservering

Premiär för Gävles nya uteservering

På lördag den 7 maj har Hotel City premiär för sin nya uteservering och restaurang, HC Bar & Restaurant. Hotellet öppnade förra hösten och har haft en succéartad start med hög beläggning på hotelldelen. I den långsiktiga planen ingick nybyggnation av en bar och en restaurang och nu på lördag är det alltså invigning.

Hotellet breder ut sig i hörnet Nygatan/Kaplansgatan och det är längs Kaplansgatan den nya uteserveringen ligger. Det inrymmer 24 sittande matgäster. Precis innanför de stora öppningsbara panoramafönstren finns plats för lika många till. HC Bar & Restaurant blir hotellets hjärta och man kan till vardags kalla den en multisal. Det både frukosteras och konfereras här och gäster kan njuta av både husmanskost och a la carte, dag som kväll. Till invigningen kommer trubadur Tony Holmberg att underhålla gästerna med vispop, schlagers och rock n'roll.

– Självklart är hotellgästerna vår primära målgrupp och vi vill med denna satsning ge dem ett mervärde, säger Stefan Hedqvist, ägare av Hotel City. Samtidigt vill vi också bidra till Gävles bar- och nattliv, fortsätter han.

– Vår målsättning är att locka hit alla Gävlebor, vardag som helg, säger Stefan Hedqvist, som tillsammans med fru Åsa är ägare av Hotel City. Vi vill skapa en hemtrevlig mötesplats där man kan både droppa in på en frukost i solen eller framåt kvällningen njuta av en trubadur och äta en bit mat i goda vänners lag, berättar Stefan.

– Vi kommer under sommaren att ha trubadurer två gånger i veckan. Det kommer också att bli danskvällar med olika teman, dansband, 80-tal, kanske till och med stand-up. Lokalen rymmer 410 personer så det finns gott om utrymme och mängder med möjligheter.

I anslutning till hotellet låg tidigare en indisk restaurang. Den rörelsen har Hotel City förvärvat och lokalen ska nu få en rejäl ansiktslyftning. Receptionen och den övre restaurangen omdisponeras och det blir en öppnen planlösning. Hotel City får därmed två restauranger och ett kök.

– Det faktum att vi nu också har tillgång till restaurangen på övre plan gör oss mer flexibla än tidigare. Vi kan använda den stora multisalen till en stor konferens men behöver för den sakens skull inte säga nej till matgäster, säger Stefan Hedqvist.

Restaurangen öppnar kl 12.00 på lördag den 7 maj och stänger kl. 01.00
– Varmt välkomna önskar Stefan och Åsa Hedqvist med personal.

För mer information kontakta:
Stefan Hedqvist, 0761-43 83 00
stefan.hedqvist@hotelcity.nu
www.hotelcity.nu

_________

Hotel City i Gävle erbjuder smart och trevligt boende med fräscha rum i nyrustad miljö och absolut bästa cityläge. Mitt i stan. 100 fräscha rum med konferensmöjligheter. 700 parkeringsplatser 50 meter från hotellet. Närhet till allt vad Gävle har att erbjuda tex Konserthuset, Strömvallen, Mackmyra Whiskey, shopping med mera.