Nyhet hos Svenskt Kosttillskott: BCAA med stevia

Core BCAA Powder är en storfavorit från Svenskt Kosttillskott, en aminosyramix som dricks vid träning för att förse musklerna med byggstenar. Produkten har funnits ett par år och finns i flera söta smaker. Nu släpps ytterligare två smaker, som är naturligt sötade med stevioglykosider (stevia), för den som vill ha ett naturligare sötningsmedel.

De tidigare smakerna är smaksatta med sötningsmedlet aspartam, som ger en god sötma utan kalorier och som döljer smaken av aminosyror väl. Produkten har blivit otroligt populär bland tränande personer, som uppskattar såväl sammansättningen som smaken. På efterfrågan släpps nu ytterligare två smaker, där man istället använder sötningsmedlet stevioglykosider, i dagligt tal kallat stevia. Detta sötningsmedel kommer från naturliga källor från steviaväxten, vilket uppskattas bland personer som vill ha en naturligare produkt men ändå en god smak. Core BCAA Powder med stevia kommer i smakerna citrus och grapefrukt.