Svenskt Kosttillskott släpper flytande kollagen

Healthwell Collagen Beauty Shot kommer i en flaska om 500 milliliter och är helt fri från tillsatt socker. Istället är denna kollagendryck sötad med stevia och erythritol och smaksatt med en fräsch smak av hallon. Detta ger gör den till ett välsmakande alternativ för den som undviker kapslar och pulver men som vill vårda hud, hår och naglar från insidan.

Vad är kollagen?

Kollagen är ett protein som bildas naturligt i kroppen, särskilt hos unga personer. Dess funktion är att binda ihop leder, brosk, hud och andra vävnader så att dessa kan behålla sin spänst och elasticitet, men efter 25-årsåldern avtar kroppens produktion med någon procent per år. Eftersom kollagen också finns naturligt i huden, håret och naglarna är det vanligt som ett skönhetstillskott för att boosta dessa inifrån. Healthwell Collagen Beauty Shot är dessutom förstärkt med hyaluronsyra, ett kroppseget ämne som binder fukt till de understa hudlagren så att huden känns fyllig, återfuktad och spänstig.

Healthwell Collagen Beauty Shot lanseras först i dotterbutiken Svensk Hälsokost - läs mer om produkten och beställ den här

• skönhet
  • kollagen