Nya i Svenskt Näringslivs styrelse

Vid Svenskt Näringslivs stämma i Stockholm på torsdagen valdes sex nya ledamöter in i styrelsen. Fyra av dessa är kvinnor. Nya styrelseledamöter Britt Danielsson, Stegeborgs Egendom, Söderköping vald av stämman Marianne Dicander Alexandersson, Kronans Droghandel, Mölnlycke vald av stämman Elisabeth Haglund, AB Tylösands Havsbad, Halmstad vald av Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare Jan Åke Jonsson, Saab Automobile AB, Trollhättan vald av BIL Sweden Barbro Sjölander, Eniro 118118 AB, Stockholm vald av Almega IT-företagens Arbetsgivarorganisation Christer Ågren, Stora Enso, Stockholm vald av Skogsindustrierna Avgående styrelseledamöter Göran Ennerfelt Urban Erdtman Kenneth Eriksson Erik Heilborn Kent Nyström Mona-Lise Sandberg Arbetsutskottet Nya ledamöter Kenneth Bengtsson Inga-Lisa Johansson Magnus Larsson Avgående ledamöter Göran Ennerfelt Mona-Lise Sandberg Tommy Nelson (avgick 2005-12-31) Brödtext För mer information kontakta: Lars Jilmstad, Presschef, 08-553 43 050 Svenskt Näringsliv samlar 50 medlemsorganisationer och drygt 54 000 företag med 1,5 miljoner anställda. I vårt gemensamma framtidsprogram "Fördel Sverige" beskriver vi hur Sverige kan få många nya och växande företag som ger jobb och välstånd åt alla. Se www.svensktnaringsliv.se