​Så ska stall Luleå vinna Rikstravet team SHL

Luleås HC:s hockeykrigare Johan Harju har aldrig varit hästägare tidigare, men nu gör han slag i saken och tecknar sig för en andel i stall Luleå i tävlingen Rikstravet team SHL som startar den 1 december. – Rikstravet känns som en bra väg in som hästägare och jag tycker man ska köpa en andel i Stall Luleå för att stödja både oss i Luleå HC och travet häruppe. Bara för att man älskar sporten och gillar att se på bra tävlingar och matcher.

Förra året fick Johan Harju pröva att köra travhäst uppe i Boden hos tränaren Petter Lundberg.

– Det var spelet som lockade in mig i travet från början, men det är en häftig känsla att sitta bakom hästen och känna kraften och styrkan. Man får en härlig kick av farten och det går mycket fortare än vad det ser ut att göra från sidan. Tyvärr krockar travet ofta med våra matcher under vinterhalvåret, men om det löser sig tidsmässigt ska jag försöka vara med när det händer saker runt stall Luleå.

Stort intresse för travet bland hockeypubliken

Bodens kuskchampion Hanna Olofsson är utsedd till stall Luleås hästar. Till sitt förfogande har hon 670 000 kronor att köpa två travhästar och för att täcka alla omkostnader under tävlingen.

Spaningen efter blivande stjärntravare pågår för fullt.

– Jag har varit på plats i Coop Norrbotten Arena och jag kommer åka dit igen för att träffa hockeyfansen. Det var kul att vara där och träffa folk samtidigt som det blev mycket travsnack. Både med dem som redan var insatta och med en del som knappt visste vad trav var. Intresset var stort och travhästsimulatorn Monte Pyton blev mycket populär och gick varm, säger Hanna Olofsson.

– Min förhoppning är att alla andelägare i stall Luleå upplever att de får vara med på en spännande resa och jag ska göra mitt bästa för att visa dem vad hästägande innebär på riktigt. Alla är välkomna och de som inte har möjlighet att komma förbi stallet kommer hållas ständigt uppdaterade och välinformerade genom Twitter och bloggen på rikstravet.se, säger Hanna Olofsson.

Fakta om Rikstravet team SHL

I Rikstravet team SHL tävlar 14 olika stall kopplade till varsitt ishockeylag i SHL mot varandra med två travhästar per stall. En andel kostar 500 kronor och dukar upp en häftig hästägarupplevelse som innehåller:

• Två delägda hästar att följa under säsongen.
  • Inbjudningar till kickoff och öppet hus-dagar.
  • Fri entré när ditt stall har häst till start.*
  • Erbjudande om ATG Live Premium.**

* Gäller inte V75-dagar.
    **Erbjudanden är personliga och kan inte överlåtas och gäller endast om du köper och registrerar din andel i Rikstravet team SHL senast 31 januari.

Den som köper, och registrerar, sin andel senast 30 november får dessutom lite extra förmåner:

• Gratis ATG Live Premium mellan 1 december 2016 och 31 januari 2017 (värde 198 kr). *
  • Gå två betala för en på utvald SHL-match.*
  • 3 nr av tidningen Travronden (värde 135 kr).**
  • Kupongkod för V75 www.storavinster.se (värde 99 kr).***
  • Travfakta Guld i två månader (värde 1 998 kr). ***

*Erbjudandena är personliga och kan inte överlåtas och gäller endast om du köper och registrerar din andel i Rikstravet team SHL senast 30 november.
    **Gäller endast kunder som inte har en aktiv prenumeration på Travronden. Dina kontaktuppgifter skickas till Travronden för att aktivera din prenumeration efter 1 december.
    *** En värdekod skickas till din e-post efter 30 november för aktivering.

Tävlingen startar 1 december 2016 och håller på till 30 juni 2017. Stallen får poäng och prispengar efter hur deras hästar placerar sig i olika travlopp. Det vinnande stallet får en segerfest värd 150 000 kr. Stallet äger hästarna till och med den 3 juli 2017, då de säljs på auktion. Därefter delas årets prispengar och försäljningspriset från auktionen ut till delägarna.