Så ska stall Skellefteå vinna Rikstravet team SHL

Skellefteås hockeykrigare Pontus Petterström körde häst för första gången på riktigt förra vintern och han har tidigare varit delägare i en travhäst. Nu går han med och tecknar sig för en andel i stall Skellefteå i tävlingen Rikstravet team SHL som startar den 1 december.

– Jag har följt travet väldigt länge, men det var många år sedan jag var med och ägde en häst nu. Tidigare har jag bara åkt med. Bara det löser sig lite och inte krockar med vårt spelschema kommer jag försöka vara så delaktig som möjligt i Stall Skellefteå!

Förhoppningen är att så många Skellefteåfans som möjligt hänger på och stöttar stallet i Rikstravet i kamp mot övriga SHL-lag.

– Det är oftast svårt att komma ifrån för oss och se travet på plats då det ofta krockar med våra matcher. Som då det kördes V75 här i Skellefteå senast, annars går jag gärna på trav. Mitt bästa travminne är nog när jag var på Elitloppet första och tyvärr enda gången. Iceland vann och det var en grym upplevelse att få se det på plats, minns Pontus Petterström.

Månsson jagar två stjärntravare

Christian Månsson är utsedd till stall Skellefteås tränare. Till sitt förfogande har han 670 000 kronor att köpa två travhästar och för att täcka alla omkostnader under tävlingen.

Christian Månsson har redan kollat ut sin första häst till tävlingen. Det handlar om en treårig hingst och det lutar åt att häst nummer två kommer bli ett äldre sto.

– Vi vill försöka skapa något trevligt runtomkring detta och skapa en mötesplats för ägarna, både på travbanan och på hockeyarenan. Alla är välkomna till oss och de som inte har möjlighet att komma förbi stallet kommer hållas ständigt uppdaterade och välinformerade genom Twitter och bloggen på rikstravet.se. Jag har varit på alla Skellefteå AIK:s hemmamatcher hittills och fått väldigt bra bemötande och respons på Rikstravet team SHL. Tveka inte att komma fram och snacka lite hockey eller trav med mig. Då ska jag berätta min taktik om hur vi ska ta hem slutsegern, säger Christian Månsson som berättar mer här:

Fakta om Rikstarvet team SHL

I Rikstravet team SHL tävlar 14 olika stall kopplade till varsitt ishockeylag i SHL mot varandra med två travhästar per stall. En andel kostar 500 kronor och dukar upp en häftig hästägarupplevelse som innehåller:

• Delägarskap i två hästar som du är med och deläger.
  • 3 nr av tidningen Travronden (Värde 135 kr)*
  • Fri entré när ert stall har häst till start**
  • Erbjudande om ATG Live-premium***
  • Gå två för en på utvald SHL-match***
  • Kupongkod för V75 www.storavinster.se (Värde 99 kr)
  • Travfakta Guld i två månader (Värde 1 998 kr)
  • Erbjudande om ATG Live-premium* (Värde 198 kr)
  • Inbjudningar till kickoffer och öppet hus-dagar

Tävlingen startar 1 december 2016 och håller på till 30 juni 2017. Stallen får poäng och prispengar efter hur deras hästar placerar sig i olika travlopp. Det vinnande stallet får en segerfest värd 150 000 kr. Stallet äger hästarna till och med den 3 juli 2017, då de säljs på auktion. Därefter delas årets prispengar och försäljningspriset från auktionen ut till delägarna.

* Gäller endast kunder som ej har en aktiv prenumeration på Travronden.
** Gäller ej V75-dagar
*** Erbjudandena är personliga och kan ej överlåtas och gäller endast om du köper och registrerar din andel Rikstravet team SHL senast den 30 november.

Travfakta:
Travfakta.se är en databas med information om hästar, kuskar och tränare baserat på 100.000 svenska lopp tio år bakåt i tiden.
Nu har du möjlighet att prova Travfakta Guld i två månader helt gratis!
Du får tillgång till allt material som finns på sajten - detta till ett värde av 1998 kr!

Storavinster:
Storavinster.se är tipstjänsten för dig som vill spela med statistiken i ryggen!
Nu får du tipsmaterialet till en V75 omgång gratis! (Värde: 99 kr)
Tipsmaterialet innehåller:
Digert statistikmaterial - spets & loppanalyser
Bedöming av samtliga hästars vinstchanser (som du enkelt kan jämföra med spelranken på atg.se)
Systemförslag i olika prisklasser
Tydlig sista-minuten-information med värmningssammanfattning.

ATG Live-premium:
Se loppen i upp till HD-kvalitet samt får tillgång till lopparkivet.
Du får även tillgång till Extrasändningarna där du kan välja vilken bana du vill se live ifrån.