Svenssons i Lammhult flyttar centrallager

Lammhult den 10 maj 2010

Svenssons i Lammhult har tecknat hyresavtal för ett nytt centrallager och genomför under sommaren 2010 en flytt av hela logistikfunktionen till lagerlokaler (f.d. Biltema) belägna utanför Lammhult, utmed riksväg 30. Ökad försäljning, ett bredare sortiment med högre lagerberedskap samt nya butiksetableringar ställer högre krav på en effektiv logistiklösning.

Peter Wickström, logistikchef för Svenssons i Lammhult säger:
-  Vi flyttar hela logistikverksamheten till en anläggning som är fullständigt anpassad och ändamålsenlig till att bedriva effektiva logistikflöden för möbler och inredningsdetaljer.
Vi kommer att arbeta mer effektivt och ha bättre resurser för att stärka vårt serviceerbjudande* för slutkunden. Det är oerhört viktigt eftersom vi har kunder över hela Sverige och även utomlands.

Svenssons i Lammhult kommer att hyra 3600 kvm lageryta av Corem Property Group och har option på ytterligare yta.

Caroline Blom Nielsen, vd för Svenssons i Lammhult säger:
- Jag är mycket glad över den här lösningen som innebär att vi skapar starka förutsättningar för vår fortsatta tillväxt, att vi gör en betydande arbetsmiljöförbättring för vår lagerpersonal samt inte minst – kan behålla den kompetens som finns i företaget.

* Svenssons i Lammhult arbetar sedan årtionden tillbaka med ett framgångsrikt servicekoncept som bland annat inkluderar fria hemleveranser i Sverige med egna möbelbilar och egen personal, inbärning, montering, placering och omhändertagande av emballage.

Peter Wickström, logistikchef, tel. 0472-487 44, peter.wickstrom@svenssons.se

Caroline Blom Nielsen, VD, tel. 0472-487 10, caroline@svenssons.se

Svenssons i Lammhult är ledande inom försäljning av svenska och internationella designmöbler i originaldesign. Bolaget omsatte 140 miljoner kronor under 2009, en ökning med ca 20 procent i jämförelse med året innan. Ägare av Svenssons i Lammhult är Ahldin Invest AB, Jonas Engwall genom bolaget Knoxville AB, Caroline Blom Nielsen samt Johan Sjöberg. Svenssons i Lammhult har butiker i Lammhult, Göteborg och Stockholm samt en webbutik, www.svenssons.se.

• flyttar centrallager
  • nytt centrallager