Svenssons i Lammhult söker ny Kategoriansvarig inköpare

Svenssons i Lammhult söker nu en Kategoriansvarig inköpare (KA) till vår inköpsavdelning. Våra Kategoriansvariga inköpare är nyckelspelare hos Svenssons med stor möjlighet att vara med och utveckla en 121 år ung retailer. Rollen kräver ett stort intresse för och erfarenhet av såväl möbler och design som inköp. Som ansvarig för produktkategorier har du stor inverkan på Svenssons resultat och identitet. Du har som huvuduppgift att identifiera, köpa in och utveckla ett konkurrenskraftigt och inspirerande sortiment produkter som bygger långsiktig tillväxt, lönsamhet och hög kommersiell grad i linje med Svenssons koncept, mål och övriga ramar genom rätt sortimentsmix och prisstege. KA arbetar även med att utveckla produkter för vårt eget varumärke 1898 tillsammans med utvalda leverantörer. Som KA är du en del av inköpsavdelningen och du arbetar nära tillsammans med dina kolleger inom avdelningen och med försäljningsorganisationen och marknadsavdelningen.

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av såväl inköps- som sortiments- och utvecklingsarbete med brinnande intresse för detaljhandel och att utveckla affärer. Du är en god förhandlare och har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt. Du brinner för god design och heminredning, har intresse och förmåga att analysera omvärlden och marknadens behov och god fingertoppskänsla för vad kunderna vill ha. Du har en stark drivkraft och förmåga att skapa resultat och förmågan att arbeta parallellt med många och varierande arbetsuppgifter genom att strukturera och prioritera din tid på ett effektivt sätt.

Du är en positiv och trygg person som har god förmåga att samarbeta, hitta gemensam agenda, bygga tillit och goda relationer för att nå gemensamma mål med både kolleger och leverantörer. Genom ett starkt affärsmannaskap och kundfokus har du förmågan att engagera och driva din affär framåt för att uppfylla satta mål tillsammans med dina kolleger.

För att lyckas och trivas i din roll krävs att du:

• Har god kunskap om inköps- och förhandlingsteknik
  • God kunskap om hur man bygger och utvecklar sortiment samt erfarenhet av produktutveckling
  • God förmåga att planera, skapa och genomföra strategier för utveckling av sortiment och inköp mot satta mål
  • God förmåga att analysera, kalkylera, dra slutsatser och bidra till att nå lönsamhet och affärsmål
  • God förmåga att bygga relationer och samarbeta med andra
  • Har kreativitet och problem lösningsförmåga
  • Har stark affärs- och resultatorientering
  • God datorvana och mycket god kunskap i Excel

Tjänsten har placering i Lammhult och tjänsteresor förekommer periodvis huvudsakligen i Sverige. Svenssons i Lammhult är ett möbelföretag på en spännande förnyelseresa som erbjuder dig ett självständigt och ansvarsfullt arbete i inspirerande miljö.

Start Efter sommaren Placering Lammhult

Omfattning Heltid Lön Månadslön

Ansökan skickar du i form av CV och personligt brev till gunilla.waxnas@svenssons.se. Hit är du också välkommen att skicka dina frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdagen är den 23 juni.

Svensson i Lammhult är Nordens ledande återförsäljare av design och kvalitetsmöbler och inredning i premiumsegmentet. I sortimentet finns över 300 kända nationella som internationella designvarumärken noggrant utvalda med kvalitét och tidlös estetik i fokus. Svenssons i Lammhult är en given mötesplats för alla som brinner för ett vackrare hem med stil och kvalitét som håller över generationer. 2018 firar Svenssons i Lammhult 120 år som företag. Butikerna finns att hitta i Stockholm, Göteborg, Malmö och i Lammhult samt online www.svenssons.se.