Gated hospitals är fel sätt att hantera den systemhotande kriminaliteten

Gated hospitals är fel sätt att hantera den systemhotande kriminaliteten

Moderaterna har nu återigen gjort ett utspel om att man vill bygga Gated Hospitals. Orsaken denna gång är det klanbråk som utspelade sig i Lund den 6 september och som fortsatte vid sjukhuset i Lund. För oss sverigedemokrater är det viktigt att sjukvårdspersonal och patienter ska vara fredade på sjukhusen, men att bygga försvarsmurar är att kapitulera för våldet som den mycket oansvariga migrationspolitiken fört med sig. Det är de kriminella som ska sitta inhägnade, inte sjukvårdspersonal och patienter.

Niclas Nilsson, regionråd och gruppledare, kommenterar:

”I grund och botten handlar det om vilket samhälle vi vill ha. Vill vi ha ett samhälle som bygger murar runt viktiga samhällsinstitutioner och olika bostadsområden, eller ska vi sätta hårt mot hårt mot kriminella element för att återvinna tryggheten i samhället? Vår bedömning är att skåningarna vill få stopp på den mångkulturella kriminaliteten, inte inhägna sjukhusen likt fängelser.”

Sverigedemokraterna välkomnar att Moderaterna agerar på grund av våldet i samhället men vi anser att de tänker fel och ger vika för våldet när de föreslår inlåsning av sjukvårdspersonalen och patienterna. Vi hade hellre sett att Moderaterna agerat kraftfull på regional nivå med att kräva restriktivare invandringspolitik och krafttag mot den invandringsrelaterade brottsligheten.

Socialdemokraterna säger nej till Gated Hospitals, men inte av samma skäl som oss sverigedemokrater. De verkar helt enkelt inte se hur allvarligt problemet med den invandrade våldsbrottsligheten är. Trots att de haft sju år på sig i regeringsställning att ta i tu med den invandrade brottsligheten ökar den hela tiden och anses numera vara systemhotande.

Niclas Nilsson, regionråd och gruppledare, kommenterar:

”Sverigedemokraterna kommer aldrig att acceptera en ordning där våldet tillåts bestämma samhällsbilden. Istället behöver vi ett systemskifte där det blir mycket svårt att vara kriminell, där man fördömer istället för att bagatellisera livsstilen; vi får nämligen det samhälle vi förtjänar. Vi behöver få ett stopp på att vänsterpolitiker och dess vänner inom media hyllar, romantiserar, myser i TV-soffor med eller delar ut priser till tungt kriminella människor. Att en riksdagsledamot från Vänsterpartiet (Linda Snecker) kan kalla dömda kriminella i fängelser för anstaltsklienter utan att det resulterar i en mediestorm visar med all tydlighet att något är allvarligt fel i Sverige. Land ska byggas med lag, där den goda och inte den kriminelle människan hyllas i det offentliga rummet. Priset måste därför vara högt på att vara kriminell och på att bruka våld på sjukhus. En dyr mur löser inte problemet utan kommer endast flytta problematiken någon annanstans. Här tänker Moderaterna principiellt fel, eftersom deras föreslagna lösning inte åtgärdar det grundläggande problemet utan enbart innebär att kapitulera inför våldet.”