Åkesson på SVD Brännpunkt: "Nu lägger vi grunden för nya framgångar"

På Svenska Dagbladets debattsida, Brännpunkt, skriver idag Jimmie Åkesson om vikten av att Sverigedemokraterna inte får vara nöjda med att bara vara ett riksdagsparti utan att man nu måste sätta upp nya mål.

"Vi är inte nöjda med att vara ett sexprocentsparti. Mitt partis ambitioner är betydligt högre än så. Jag är övertygad om att Sverigedemokraterna har potential att på sikt bli ett 30-procentsparti. Ett första steg på vägen dit är att etablera partiet som landets tredje eller fjärde största parti. Det ska inte spela någon roll hur bra endera blocken presterar i valen. De ska ändå veta att de inte kommer att kunna skapa sig egen majoritet."

Läs artikeln i sin helhet på SVD:s hemsida.

Följ SD:s landsdagar på www.sverigedemokraterna.se. Klockan 13 idag kommer Jimmie Åkesson att tala. Talet i sin helhet kommer att skickas ut strax före klockan 13.

På dagens program står förutom beslutande om nytt principprogram även beslut om antagande av fyra politiska inriktningsprogram. Förutom tal av Jimmie Åkesson kommer Sören Espersen från Dansk Folkeparti samt Carina Herrstedt, ordförande SD-Kvinnor, att tala.

Martin Kinnunen, Pressansvarig

Telefon: 0708 – 18 09 43 E-post: martin.kinnunen@sverigedemokraterna.se