Fruktansvärt att en statsminister legitimerar våld

Enligt Tidningarnas telegrambyrå har statsministern Fredrik Reinfeldt idag gjort ett uttalande där han legitimerar våldet mot Sverigedemokraterna och menar att det våld partiet drabbas av är förståeligt.

Uttalandet fälldes i Malmö där en ungs sverigedemokrat för ett par dagar sedan utsattes för ett tortyrliknande överfall och fick ett hakkors inristat i sin panna med en kniv.

Jimmie Åkesson kommenterar:

- Jag hoppas att Reinfeldt är felciterad. Om han verkligen fällt de uttalanden som TT tillskriver honom och desutom i anslutning till en diskussion kring tortyren av David von Arnold, så är det nog det värsta jag har hört en svensk statminister säga. Det är ju fruktansvärt att en statsminister legitimerar våld och tycker att tortyroffer får skylla sig själva eftersom de vill att invandringen skall minskas till samma nivåer som i våra grannländer och att fler flyktingar borde få hjälp i sina närområden. Jag hoppas att väljarna tänker sig för en extra gång innan de röstar på en person med sådana åsikter och en sådan brist på empati, säger Jimmie Åkesson.

Pressekretariatet

Tel: 08- 50 00 00 55