Jimmie Åkesson besöker Forserum idag tisdag

Med anledning av den senaste tidens uppmärksamhet kring trakasserier i Forserum gör Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson idag ett besök i Forserum för att på plats kunna bilda sig en uppfattning om vad som egentligen hänt. Jimmie Åkesson kommer under besöket att bl a träffa Polisen samt den lokala partiorganisationen. Förhoppningen är också att Jimmie Åkesson under besöket ska ges möjlighet att träffa någon av de enskilda personer som kontaktat partiet den senaste tiden och uttryckt missnöje med att den massmediala bilden av Forserum inte speglar verkligheten.

– Händelserna i Forserum har rönt enorm massmedial uppmärksamhet den senaste tiden. Vår erfarenhet är dock att sanningen sällan är så svartvit som medierna vill göra gällande vilket också är bakgrunden till att jag önskar besöka orten, kommenterar Jimmie Åkesson.

Preliminärt schema:

11:00 Möte hos Polisen Höglandet.

12:30-13:30 Möte med den lokala partiavdelningen

14:00 Möte hos den somaliska föreningen i Forserum (inställt på begäran av somaliska föreningen efter att kommunen deklarerat Åkessons besök som icke önskvärt)

14:00 Jimmie Åkesson besöker torget i Forserum. Möjlighet finns då för kommunalrådet Anders Karlsson, media och privatpersoner att ställa frågor till Jimmie Åkesson om besöket.

Linus Bylund
Pressekreterare hos Jimmie Åkesson