Stöd för mötesstörningar får Sten Andersson att avgå i protest

Mot bakgrund av att Malmös så kallade demokratikommunalråd, Anneli Philipsson (v), uttalat sitt stöd för de våldsamma mötesstörningar, som hindrat Sverigedemokraterna från att föra ut sitt budskap, väljer Sverigedemokraternas kommunalråd, Sten Andersson, att idag avgå i protest från sin plats i den kommunala styrgruppen för demokrati.

Sten Andersson kommenterar:

- Anneli Philipssons agerande i samband med European social forum, etthundraårsdagen av terrorattentatet mot Amalthea m.m. har varit illa nog. När det nu visar sig att förtroendevalda vänsterpartister aktivt deltagit i de våldsamma attackerna på våra torgmöten och vår yttrandefrihet i Malmö och att demokratikommunalrådet, i tidningen City 2008-10-16, uttalat sitt stöd för dessa attacker, är det mer än vad man kan och bör tolerera. Det blir mer och mer uppenbart att den styrande majoriteten, genom att utse en vänsterpartist till demokratikommunalråd, har satt bocken som trädgårdsmästare, säger Sten Andersson.

- Jag kan inte med gott samvete och hedern i behåll sitta kvar i en demokratigrupp, där ordföranden vill förneka sina meningsmotståndare deras demokratiska fri- och rättigheter och därför väljer jag, efter noga övervägande, att med omedelbar verkan avgå ifrån den kommunala styrgruppen för demokrati, där Anneli Phlipsson är ordförande, avslutar Sten Andersson.

Sten Andersson

Kommunalråd (Sd)