Valet av Birgitta Ohlsson är talande för regeringens EU-politik

Regeringen aviserade idag att man utser folkpartisten Birgitta Ohlsson till ny EU-minister. Sverigedemokraternas partiordförande Jimmie Åkesson anser att valet av Ohlsson är talande för regeringens EU-politik:

- I en debattartikel på Sveriges nationaldag 2001 pläderade Birgitta Ohlsson för att "avskaffa Sverige".  Ohlsson har aldrig tagit avstånd ifrån, eller försökt nyansera sitt uttalande. Valet av Birgitta Ohlsson får därmed ses som talande för den borgerliga regeringens EU-politik och hon kommer säkert att ta sig an arbetet med att implementera Lissabonavtalet med stor entusiasm, säger Jimmie Åkesson.

Mattias Karlsson
Presschef