Erik Modig och Linda Malmberg tar plats i Sveriges Kommunikatörers styrelse

Linda Malmgren och Erik Modig tar plats i Sveriges Kommunikatörers styrelse

De nya styrelseledamöterna valdes in på Sveriges Kommunikatörers årstämma den 24 mars.

Linda Malmgren är kommunikationsdirektör och CSR-ansvarig på Massive Entertainment som är en del av Ubisoft. Hon har en bakgrund inom techindustrin och har haft uppdrag inom såväl ideella organisationer som start-ups och globala företag. Sedan tre år tillbaka har hon arbetat inom spelindustrin på en global arena.

Erik Modig är författare, talare och forskare på Handelshögskolan i Stockholm med lång erfarenhet av kommunikationspsykologi. Han delar sin tid mellan att genomföra studier på hur kommunikation påverkar människor och att lära ut dessa insikter till studenter och företag. Han har bland annat skrivit böckerna Bang for the Buck och Kontroll – Effektiv kommunikation och kampen om våra tankar. Erik Modig ingår också i årets jury för Stora Kommunikationspriset.

Sveriges Kommunikatörer är medlemsorganisationen för alla som arbetar professionellt med kommunikation.Vår vision är att kommunikation ska ses som den starka kraft som driver förändring och förflyttar företag och samhälle framåt.