Sveriges Kommunikatörer presenterar: Talare och partners till Mötesplats Sverige

På Mötesplats Sverige samlas hjärnorna bakom de viktigaste svenska innovationerna, möjliggörande beslutsfattare och erfarna kommunikatörer för att genom insiktsfulla perspektiv och praktiska verktyg möta vår gemensamma utmaning – att utveckla och bygga varumärket Sverige. Idag är vi glada att kunna presentera nya talare och partners för den allra första Mötesplats Sverige, som äger rum i Jönköping den 4 september.

Mötesplats Sverige är en unik arena som samlar inspirerande talare och experter från hela landet. Bland talarna finns ledande experter från näringslivet, kultur, kommunikation, forskning, offentlig verksamhet och ideell sektor. Under en hel dag kommer gäster få ta del av presentationer och paneldebatter som skapar insiktsfulla perspektiv och praktiska verktyg för att möta vår gemensamma utmaning – att stärka och bygga varumärket Sverige.

Talare till Mötesplats Sverige, Jönköping 4 september:

• Martin Rolinski, svensk sångare och medlem i musikgruppen BWO. Driver i dag en musiktjänst för alla som vill sjunga i kör eller spela musik tillsammans.
  • Marie Ledin, VD för Polarpriset samt hedersdoktor på Karlstad Universitet.
  • Annica Snäll, kommunikationschef, Jönköpings kommun.
  • Erik Amnå, professor emeritus i statskunskap vid Örebro universitet.
  • Anna Rudels, Avdelningschef på Svenska Institutet, på avdelningen för Sverigekommunikation och främjande.
  • Olof Gränström, samhällsanalytiker på Gullers Group. Statsvetare och ekonom med erfarenhet från exempelvis Gapminder och Novus.
  • Charbel Gabro, flerfaldigt nominerad talare med fokus på inkludering och mångfald.
  • Jennie Sinclair, investerare och entreprenör inom tech och kommunikation med erfarenhet från startup till storbolag som hitta.se, Schibsted Growth, Telia Infomedia, Sigma, Nexer och Pion Group.
  • Silvia Kakembo, moderator och byråchef på Arena Opinion
  • Dan Friberg, VD för Jönköpingsföretaget Infobric.
  • Peter Hellgren, grundare och VD på en av Europas snabbast växande företag, Consid.
  • Fler talare kommer presenteras löpande

– Det är fantastiskt att så många olika sektorer, perspektiv och människor kommer att samlas för att tillsammans stärka och utveckla bilden av Sverige. Vi kan se att varumärket Sverige har sina utmaningar, och därför är det extra viktigt att vi gemensamt arbetar med att möta de problem som samhället står inför. Jag ser verkligen fram emot att lyssna och lära av alla tvärsektionella möten och av de fantastiska talarna som kommer att delta på scen, säger Caroline Thunved, vd och generalsekreterare för Sveriges Kommunikatörer.

Mötesplats Sverige har flera samarbetspartners:

• JönköpingsPosten
  • Novus
  • Mynewsdesk
  • Marlaw
  • Destination Jönköping
  • CommToAct
  • Infobric

– Vi är tacksamma för det engagemang som våra partners visar för Mötesplats Sverige. Det är ett tydligt kvitto på att när vi gör saker tillsammans blir det ännu bättre och starkare. Startskottet går i Jönköping i september, men det här är en ambulerande plattform som kommer ske runtom i landet framöver, säger Caroline Thunved.

Satsningen är ett kraftfullt sätt att bygga viktiga broar mellan ledande aktörer från olika branscher och sektorer som vill samarbeta för att stärka Sveriges varumärke - och tillsammans med hjälp av kommunikationens kraft skapa ett nytt svenskt narrativ.

Se till att boka din plats senast idag för att få ett rabatterat Early Bird-pris.