Finns framtidens marknadschefer?

Få yrkesroller är i lika stor förändring i dag som marknadschefens. Hur påverkar den digitala transformationen marknadsavdelningens arbete? Vilken kompetens måste morgondagens marknadschef ha och hur ska arbetet organiseras?

Har marknadschefen spelat ut sin roll och är det dags för helt andra titlar att ta över?

Under rubriken ”Så jobbar morgondagens marknadschef” leder Katarina Strömberg, chefredaktör på Internetworld en paneldebatt på temat.

I panelen

Peder Bonnier, grundare av Kit

Frida Lundh, försäljningsdirektör corporate sales, Schibsted

Sabina Rasiwala, kommunikationsdirektör, SVT

Johanna Frelin, vd, Hyper Island

Sam Rihani, Head of Marketing Solutions i Norden, Facebook

Karin Zingmark, marknadschef Microsoft AB

Missa inte när detta ytterst kompetenta och vassa gäng diskuterar framtidens marknadschefsskap i digitaliseringens spår.

Boka Tendensdagen här!

Om Tendensdagen

Tendensdagen, den 15 oktober på Oscarsteatern i Stockholm, är höstens måste för dig som vill hålla dig i framkant inom marknadsföring, media och kommunikation.

En heldag som bjuder på trendspaning, inspiration och spännande möten. Och inte minst de kunnigaste talarna på sina respektive områden. Dessutom korar Marknadsföreningen i Stockholm för elfte året i rad Årets Marknadschef!

Som medlem i en lokal marknadsförening eller i Sveriges Marknadsförbund går du till medlemspris.

Sveriges största nätverk för marknadsförare

Den enda intresseorganisation som för samman alla marknadsförare, oavsett specialitet eller bransch. Sedan 1919 hjälper vi våra medlemmar att lyckas med sin marknadsföring. Vi bevakar trender, lagstiftning, ger råd, utbildar, främjar forskning, förmedlar erfarenheter och bildar opinion. 1000 medlemmar, företag och lokala marknadsföreningar - tillsammans ett nätverk med ca 10 000 marknadsförare.

Sveriges Marknadsförbund
Nybrogatan 34