Årets Marknadsföringsbok 2015

Årets Marknadsföringsbok 2015

Marknadsföring och påverkan på konsumenten är Årets Marknadsföringsbok 2015.

Marknadsföring och påverkan på konsumenten (Studentlitteratur) av Magnus Söderlund mottog den 15 oktober 2015 Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok.

Priset delades ut under heldagseventet Tendensdagen på Oscarsteatern.

Motiveringen lyder:

”I boken Marknadsföring och påverkan på konsumenten gör redaktören Magnus Söderlund ett lysande arbete i att lyfta fram det förtjänstfulla arbete som sker på Handelshögskolan i Stockholm och Svenska Handelshögskolan i Helsingfors. Bredden och djupet hos de 18 författarna är imponerande och mycken kunskap kring påverkan kommer läsaren till del.”

Hederspris gick till Kontroll – Effektiv kommunikation och kampen om våra tankar av Erik Modig (Rheologica Publishing).

Motivering:

”I boken Kontroll – Effektiv kommunikation och kampen om våra tankar ger Erik Modig läsaren värdefull kunskap i konsten att få kontroll över den egna kommunikationen.”

Hederspris gick även till Sinnesmarknadsföring – Teoretiska och empiriska utgångspunkter av Bertil Hultén (Studentlitteratur).

Motivering:

”I boken Sinnesmarknadsföring – Teoretiska och empiriska utgångspunkter ger Bertil Hultén på ett utmärkt sätt läsaren en fördjupad förståelse för sinnesmarknadsföringens möjligheter.”

Utdelare var Sveriges Marknadsförbunds ordförande Peter Nyström och professor Magnus Söderlund från Handelshögskolan.

Tendensdagen är Sveriges Marknadsförbunds och Marknadsföreningen i Stockholms årliga heldagsevent för alla som arbetar med marknadsföring i någon form. En dag full av ny kunskap, trendspaningar, inspirerande möten och värdefulla råd från experter på många områden.

Årets upplaga ägde rum den 15 oktober där hundratals utbytte erfarenheter och diskuterade marknadsföring, media, varumärken, kundnytta, kommunikation, reklam.

Taggar

Sveriges Marknadsförbund är landets största nätverk för marknadsförare och den enda intresseorganisation som för samman alla marknadsförare, oavsett specialitet eller bransch. Sedan 1919 hjälper vi våra medlemmar att bli framgångsrika och lönsamma, med marknadsförings som ett viktigt verktyg. Vi bevakar trender, lagstiftning, ger råd, utbildar, främjar forskning, förmedlar erfarenheter och bildar opinion. I marknadsförbundet finns idag ca 800 företagsmedlemmar och 30 lokala marknadsföreningar med ca 8000 medlemmar. Läs mer på www.svemarknad.se

Sveriges största nätverk för marknadsförare

Den enda intresseorganisation som för samman alla marknadsförare, oavsett specialitet eller bransch. Sedan 1919 hjälper vi våra medlemmar att lyckas med sin marknadsföring. Vi bevakar trender, lagstiftning, ger råd, utbildar, främjar forskning, förmedlar erfarenheter och bildar opinion. 1000 medlemmar, företag och lokala marknadsföreningar - tillsammans ett nätverk med ca 10 000 marknadsförare.

Sveriges Marknadsförbund
Nybrogatan 34