Här är de nominerade till Årets Marknadsföringsbok 2012!

Hur man ger bra service, möter kunden och navigerar rätt i den digitala ekonomin är några av de ämnen som avhandlas i årets skörd av marknadsföringsböcker.

Som en del i Sveriges Marknadsförbunds arbete med att bevaka och uppmuntra bra marknadsföring delas varje år ut ett pris till Årets Marknadsföringsbok.

- Syftet är att uppmärksamma duktiga forskare och författare och lyfta fram läsvärd marknadsföringslitteratur. Årets kandidater håller hög kvalitet och täcker flera olika delar av marknadsförarens många utmaningar säger Jan Fager, VD Sveriges Marknadsförbund.

Vem som vinner avslöjas på Tendensdagen den 25 oktober och de nominerade är:

Skriva för att övertyga av Mikael Rosén (Sanoma Utbildning)

Service, så mycket mer än ett leende av Satish Sen och Anders Örtengren (Sanoma Utbildning)

Fame to claim av Per Robert Öhlin (The Brainy Bug)

Kundmötet av Magnus Söderberg (Liber)

Var bra! Hur du lyckas i den digitala ekonomin av Martin Deinoff (Liber)

E-postmarknadsföring av Anders Frankel (Liber)

Sveriges 10 bästa påverkare av Magnus Widgren (Liber)

Nya tiders varumärken av Lena Carlsson (Kreafon)

Jury är Sveriges Marknadsförbunds utbildningskommitté, som består av forskare och företrädare från olika utbildningsinstitut. Kommittéen går igenom all nyutgiven svensk marknadsföringslitteratur och nominering av kandidater till tävlingen pågår under hela året. Priset har delats ut årligen sedan 1991.

För mer information kontakta: Jan Fager, VD Sveriges Marknadsförbund, jan.fager@svemarknad.se, 08-215863, 0703-923444 eller
Peter Nyström, ordförande Sveriges Marknadsförbunds Utbildningskommitté,
peter.nystrom@opem.se, 011-13 20 60