Marknadsföreningen NordostSkåne får utmärkelsen Årets Marknadsförening 2015

Marknadsföreningen NordostSkåne har utsetts till Årets Marknadsförening för sitt arbete under 2015.

Juryn utgörs av Sveriges Marknadsförbunds styrelse och vd Francesca O´Brien Apelgren som även är juryns ordförande.

Motiveringen lyder:

"Årets Marknadsförening 2015 går till en förening som är mycket aktiv i den lokala regionen men också runtom i landet. Denna Marknadsförening har gjort flera samarrangemang med andra lokala Marknadsföreningar.

Programaktiviteterna har bestått i uppskattade frukost- och lunchseminarier, paneldebatter, galor och intervjuer med kända personer.

Denna Marknadsförening har hög varumärkeskännedom och arbetat långsiktigt med sitt varumärke. Föreningen har firat 75-års jubileum och är sedan många år avsändare till den prestigefulla tävlingen Guldäpplet.

Sveriges Marknadsförbund önskar ett stort grattis till Årets Marknadsförening 2015 som är: Marknadsföreningen Nordost Skåne med Håcan Nilsson som ordförande!"

Här är styrelsen för Marknadsföreningen NordostSkåne:

Håcan Nilsson, Ordförande
Nicklas Lindblad, Vice ordförande
Henrik Elvingsson, Kassör
Gunilla Olsson, Ledamot
Christer Persson, Ledamot

Kriterier inför Årets Marknadsförening:

Föreningen skall visa medlemsnyttan och verksamheten skall uppvisa utmärkta resultat. I arbetet skall nytänkande och kreativitet känneteckna den dagliga verksamheten.

Senaste vinnarna av utmärkelsen är:

2014 – Marknadsföreningen Gotland

2013 – Marknadsföreningen Gävleborg