Förbereder nytt bostadsområde i Gävle

Gävle kommun har gett Svevia i uppdrag att utföra mark- och ledningsarbeten för ett nytt bostadsområde i Östra Storhagen.

Det nya bostadsområdet omfattar 11 stycken tomter. Markplanering för tomter och anslutningsvägar samt ledningsarbeten ingår i uppdraget.

– Gävle kommun växer och det finns en efterfrågan på tomter, det är roligt att få uppdraget att bidra till att fler får möjlighet att bosätta sig här, säger Per Danielsson, platschef, Svevia.

Arbetet med markexploateringen beräknas starta i slutet på mars och vara helt färdigställt senast i mitten av september. Kontraktssumman uppgår till 3,6 miljoner kronor.

För ytterligare information kontakta Per Danielsson, platschef, Svevia, 070-201 80 40.