Svevia sköter vägarna i Fagersta

Svevia sköter vägarna i Fagersta

Det är Svevia som kommer att sanda, salta och ploga de statliga vägarna i driftområde Fagersta. Det handlar om sammanlagt 870 kilometer väg.

Svevia har vunnit Trafikverkets upphandling av vinter- och sommarunderhåll i driftområde Fagersta. Området omfattar de norra delarna av Västmanland.

Kontraktet är värt 141 miljoner kronor och sträcker sig över fyra år med möjlighet till ett eller två års förlängning.

– Vi är naturligtvis mycket glada över att få fortsatt förtroende att sköta driftområde Fagerstas vägar, det är för övrigt den tredje kontraktsperioden vi vinner. Vi kommer att göra vårt bästa för att fortsätta göra vägarna säkra och framkomliga för trafikanterna, säger Carina Elliott, arbetschef, Svevia.

Kontraktet gäller från och med den 1 september 2013.

Carina Elliott, arbetschef Svevia, tfn 070-256 47 55.