Vägarna i Krokom sköter Svevia om

Vägarna i Krokom sköter Svevia om

Trafikverkets upphandling av drift och underhåll för vägarna i Krokom är klar. Svevia fortsätter som entreprenör.

Svevia kommer att fortsätta sköta drift och underhåll av de allmänna vägarna i Krokom. Uppdraget i Krokom är värt 133,5 miljoner kronor och omfattar 1 189 kilometer väg varav 368 kilometer är grusväg. Kontraktstiden är på fyra år, med möjlighet till ett eller två optionsår.

– Vi har alltid funnits i Krokom och kan området in i minsta kurva, så det känns bra att få fortsatt förtroende att sköta om vägarna för att göra dem säkra och framkomliga för trafikanterna, säger Leif Erlandsson, arbetschef på Svevia.

Uppdraget startar den 1 september.

Trafikverket har i hela landet totalt 33 driftområden ute för upphandling under 2012.

Leif Erlandsson, arbetschef Svevia, tfn: 0611 – 442 62