Vägarna i norra Roslagen sköts av Svevia

Vägarna i norra Roslagen sköts av Svevia

Det är Svevia som kommer att sanda, salta och ploga de statliga vägarna i driftområde norra Roslagen, som omfattar Norrtälje kommun. Det handlar om sammanlagt 591 kilometer väg.

Svevia har vunnit Trafikverkets upphandling av vinter- och sommarunderhåll i driftområde norra Roslagen. Kontraktet är värt 90 miljoner kronor och sträcker sig över fyra år med möjlighet till ett eller två års förlängning.

– Det känns fantastiskt roligt att vinna norra Roslagen, det innebär att vi stärker vår position på marknaden. Norra Roslagen passar oerhört väl in i verksamheten eftersom det gränsar mot flera andra driftområden som Svevia har fått förtroende att sköta vilket ger oss stordriftsfördelar, säger Markus Walldén, arbetschef, Svevia.

För ytterligare information kontakta arbetschef Markus Walldén, tfn 072-576 78 50.