Sweboat arrangerar Skandinaviens största segelbåtsmässa i sommar

Sweboat arrangerar Skandinaviens största segelbåtsmässa i sommar

Den 26-28 augusti i år kommer Sweboat att arrangera en ny-gammal segelbåtsmässa i Ellös på Orust, Orust Sailboat Show med Öppet Varv. De senaste åren har Hallberg-Rassy varit arrangör för Öppet Varv men från och med i år blir det Sweboat som arrangerar mässan i Ellös. Hallberg Rassy kommer att fortsätta att öppna varvet precis som vanligt men själva mässan tar Sweboat över. Mässan blir Skandinaviens största segelbåtsmässa och tanken är att samla branschens alla segelbåtsmärken på en och samma plats.

Nytt för i år är att det blir en renodlad segelbåtsmässa. Samma helg arrangerar Sweboat som tidigare även båtmässan på Marstrand, Marstrand Motorboat Show, och den blir numera en motorbåtsmässa. På så sätt det blir det lättare för besökarna att se ett samlat utbud av segel- respektive motorbåtar.

Nu har anmälan för båda mässorna öppnat och inom kort kommer de första utställarna att presenteras. Läs mer på orustsailboatshow.se och marstrandmotorboatshow.se.

Som tidigare är det förstås gratis inträde på mässorna!

Varmt välkomna till sommarens flytande båtmässor på västkusten!