Ny VD på Swecamp Bomstadbaden i Karlstad

2017 är året då familjeföretaget Swecamp Bomstadbaden firar 90-år. Det är även året då tredje generationen Nordentjell går in i bolaget som ny VD.

- För mig känns det fantastiskt bra att den tredje generationen i familjen har valt att driva Bomstadbaden vidare. Speciellt under året campingen fyller 90 år, säger Ulf Nordentjell far till David som nu gått in som VD i företaget.”

Swecamp Bomstadbaden har under flera år investerat många miljoner i att bygga upp anläggningen och erbjuda minnesvärda stunder tillsammans för sina gäster som besöker Karlstad. Samtidigt som de blickar mot framtiden värnar de om företagets historia. Bland annat genom att döpa byggnaderna på anläggningarna efter bröderna Axel, Birger, David och Gunnar Nordentjell som grundade campingen. Och att använda bilder från förr som inredningsdetaljer.

”Att få komma in som ny VD i familjeföretaget och driva det framåt är en stor ära. Speciellt när man kommer så nära familjehistorien, det känns extra inspirerande. Fantastiskt roligt, avslutar David.”