Växjö Swecamp Evedal är först i Norden med att erbjuda den nya sporten

Biljardfotboll är en blandning av fotboll och biljard där man använder fötterna istället för en biljardkö och där biljardbollarna byts ut till fotbollar. Idén uppkom av ett par entrepenörer i Frankrike och har sedan dess spridit sig runt om i Europa. Växjö Swecamp Evedal är först i Norden av att satsa på sporten.

- Mitt mål är att nå ut med en ny aktivitet. Jag har blivit återförsäljare av banorna och kommer jobba för att etablera Biljardfotbollen i Sverige, säger Markus Holst på Växjö Swecamp Evedal.

Spelplanen började byggas i november 2014 och stod klar för invigning den 3 juni 2015. Under premiärdagen kom 77 personer för att spela vilket var över förväntan.

- Efter knappt en månad från invigningen kan vi konstatera att detta var en lyckad satsning då vi fått bra respons från de som spelat. Jag ser fram emot att erbjuda våra gäster, de boende i närområdet och turister utifrån en spelupplevelse hos oss. Det ska bli spännande att se utvecklingen av sporten, avslutar Markus.

Bokning av banan görs via telefon, mail eller via swecamp.se. Pris att spela: 60 kr/person. För 4 personer, vilket är ett rekommenderat maxantal av spelare per omgång, kostar det 200 kr.