Sweco bland de mest attraktiva arbetsgivarna i Norden

Sweco bland de mest attraktiva arbetsgivarna i Norden

Universum presenterar varje år en undersökning där nordiska studenter tillfrågats om var de helst vill arbeta. Sweco tog även i år hem en pallplats och är dessutom den högst rankade arbetsgivaren inom samhällsbyggnadsbranschen.

63 500 studenter tyckte till i årets undersökning från Universum, varav drygt 24 000 från Sverige. Undersökningen presenterar en rankning med de trettio mest attraktiva arbetsgivarna i yrkeskategorierna: Engineering, IT och Business. Inom ingenjörssektorn rankades Microsoft som nummer ett, Sweco tvåa och Siemens kom på en tredjeplats.

– Det är jätteroligt att se att vi är så högt rankade bland nordiska ingenjörsstudenter. Vi har under flera år arbetat för att ha en stark närvaro bland högskole- och ingenjörsstudenter och det här är ett kvitto på att vi har lyckats, säger Ann-Louise Lökholm Klasson, vd för Sweco Sverige.

Taggar

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 20,6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. För ytterligare information, www.sweco.se

Sofie Sidoli

Presskontakt Presschef Sweco Sverige 010-484 50 20