Airberlin flyger till Düsseldorf från Arlanda

Airberlin flyger till Düsseldorf från Arlanda

Airberlin har nu startat sin nya direktlinje som ska trafikera sträckan mellan Düsseldorf och Stockholm med tre flygningar dagligen. Genom den nya rutten får resenärerna enkelt tillgång till flygbolagets globala linjenät med anslutningar till airberlins långdistanslinjer via Düsseldorf, inklusive de nya destinationerna Boston, San Francisco, Dallas och Havanna.

Airberlin kommer att stärka sin närvaro på de båda hubbarna Düsseldorf och Berlin. Alla nya destinationer och ytterligare flygavgångar på de befintliga europeiska linjerna kommer att ha mycket goda förbindelser till båda de tyska hubbarna.

Robert Pletzin

Presskontakt Presschef 010-109 01 00

Presskontakt Pressansvarig 010-109 01 00

Presskontakt Pressansvarig 010-109 01 00

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsatte under 2021 cirka 2,7 miljarder kronor och har närmare 2 300 medarbetare.