Foto: Thai Airways

Nyhet -

Ökad tillgänglighet till Thailand från Arlanda - Thai Airways återstartar direktlinjen till Phuket

Det thailändska flygbolaget Thai Airways ser en ökad efterfrågan och återstartar trafiken på Stockholm Arlanda Airport till Phuket. Samtidigt ökar man antalet avgångar till huvudstaden Bangkok inför vintern.

På grund av reducerad trafik under pandemin har Stockholm Arlanda haft begränsad trafik till Thailand, och linjen till Phuket har varit otrafikerad under 18 månader. Thai Airways flyger i dagsläget till Bangkok och i november återstartar man nu också trafiken till populära Phuket.

Med start den 6 november trafikerar Thai Airways Stockholm Arlanda Airport (ARN) – Phuket International Airport (HKT) en gång per vecka på lördagar.

Direktlinjen Stockholm Arlanda Airport (ARN) – Bangkok Suvarnabhumi Airport (BKK) trafikeras två gånger per vecka på tisdagar och torsdagar.

Biljetter finns till försäljning. För mer information: thaiairways.com

Swedavia följer ansvariga myndigheters råd och rekommendationer kring covid-19. Utöver det följer vi ett internationellt regelverk för flygbranschen. För information om de åtgärder som Swedavia infört för ett tryggt resande se exempelvis: swedavia.se/arlanda/infor-din-resa.

Swedavias bedriver sedan många ett ambitiöst hållbarhetsarbete. Samtliga av de tio flygplatserna nådde målet noll fossila koldioxidutsläpp från egen verksamhet vid utgången 2020. Swedavia arbetar också aktivt för att främja övergången till biobränsle och har som mål att fem procent av allt bränsle som tankas på svenska flygplatser ska vara fossilfritt 2025.

För mer information, kontakta Swedavias presstjänst på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se.