RC Café & Pâtisserie är en av enheterna som öppnat på Arlanda under oktober.

Tre nya restauranger har öppnat på Stockholm Arlanda Airport

I oktober öppnade tre nya restauranger på Stockholm Arlanda Airport. En italiensk restaurang, en bar med lokalproducerat utbud och ett café med fokus på ekologiska och genuina bakverk.

Nyetableringarna fortsätter på Arlanda. Nu när första delen av Marknadsplatsen är invigd så slår allt fler enheter upp portarna på flygplatsen. I Terminal 5 har 60° Bar & Brewery öppnat. Där kan resenärerna ta en kall öl och njuta av klassisk pubmat i väntan på flyget. I Terminal 5 är även RC Café & Pâtisserie ett välkommet tillskott där resenären kan köpa bakverk, smörgåsar och annat gott. Både RC Café och Pâtisserie och 60° Bar & Brewery ligger efter säkerhetskontrollen.

Före säkerhetskontrollen, i SkyCity, heter det senaste tillskottet Barino Italian Cuisine. Här bjuds resenärerna att ta del av den italienska matkulturen och kanske en god espresso.

- Det nya kommersiella utbudet på Stockholm Arlanda växer fram och ska vara helt klart vid årsskiftet 2024/25. I oktober har tre nya enheter med fokus på mat och dryck öppnat. De representerar den sortimentsmix och det breda produktutbud som flygplatsen eftersträvar. 60° Bar & Brewery erbjuder en mat- och dryckesmeny där kärnan är mat som kan ätas med en hand när man är på väg, det lokala företaget RC Café & Pâtisserie som sätter hantverket i fokus är ett mycket uppskattat bageri på flygplatsen sedan tidigare och så Barino som erbjuder ett lyxigt vardagsrum i SkyCity med en meny som passar hela dagen, säger Marie Ullmark, Affärsområdeschef för RFB & Pricing.

Här är de nya enheterna på Arlanda

Arlanda Terminal 5

60 ° Bar & Brewery

På 60° Bar & Brewery är utbudet anpassat efter säsong. Kärnan i menyn är mat som kan ätas med en hand, såsom varmkorv och mackor. Här finns också en rad smårätter och tillbehör samt frukost som serveras under hela dagen. Men framförallt finns här ett stort utbud av lokalt bryggt hantverksöl.

RC Café & Pâtisserie

På RC kan du köpa allt från fina tårtor, utsökta bakverk, fantastiska praliner till matiga smörgåsar och goda sallader. Här används så mycket ekologiska varor som möjligt och konditorerna lägger stort fokus på hantverket. På RC kan du också avnjuta en välgjord kaffe i lugn och ro i väntan på ditt flyg.

Arlanda SkyCity

Barino Italian Cuisine

Barino är inspirerad av den italienska matkulturen och erbjuder en komplett upplevelse. Här serveras allt från högkvalitativ baristabryggd espresso till italienska drycker och genuin italiensk mat så som pizzor, pasta, capresesallad, bruschetta och klassiska desserter som Tiramisù.

För merinformation, kontaktaSwedavias presstjänst på telefon 010-109 01 00 eller press@swedavia.se.