All Time High invigd på Bromma Stockholm Airport

All Time High invigd på Bromma Stockholm Airport

Nu är konstutställningen All Time High invigd på Bromma Stockholm Airport. Konstnären Catrine Näsmark har med hjälp av kända personers ansikten gestaltat ordet ”höjd” i en lekfull installation om sju porträtt. Utställningen är en hyllning till några som har vågat tänka högt – både till kropp och själ.

Catrine Näsmark är porträttkonstnär inom Swedish Modern New, en stil som innehåller stora uttryck men även mycket lek och färg. Hennes sju porträtt som ingår i utställningen All Time High ställs nu ut exklusivt på Bromma. Några av ledorden är mod, gränslöshet och ambition.

– Som scenograf tycker jag att flygplatsen är ett spännande rum att jobba i - en plats med många känslor. Längtan, hopp, glädje förväntningar, sorliga avsked men också varma mottaganden. En plats för allvar men också lek: vem har inte blivit skjutsad på en bagagevagn. Eller skulle vilja hoppa hage till Neil Armstrong? Rummet, bilden och texten behöver varandra och skapar tillsammans ett meningsfullt sammanhang. Jag ser verkligen fram emot att få bli en del av flygplatsens arena där också konst hör hemma, säger Catrine Näsmark.

All Time High är en hyllning till dem som har vågat tänka högt – både till kropp och själ. Vid Brommas entré möts resenärerna av ett stort porträtt av Amelia Earhart, den första kvinnan som flög över Atlanten. Andra porträtt föreställer Jesus, Neil Armstrong och Prinsessan Lilian.

– Bromma är stockholmarnas smidiga cityflygplats och samtidigt en arena där 6 000 personer reser till och från varje dag. Med en konstutställning vill vi skapa en inspirerande miljö och tillfälle till eftertanke för våra resenärer. Avgångshallen har en rymd som lämpar sig väldigt bra för Catrine Näsmarks kreativa tolkningar av ”höjd”, säger Olle Sundin, flygplatsdirektör på Bromma Stockholm Airport.

Utställningens vernissage hölls i helgen för ett hundratal inbjudna gäster där Catrine Näsmark anlände på sitt eget vis – åkandes på bagagebandet. Utställningen pågår mellan den 1 juni - 31 augusti och under denna period finns även bilderna till försäljning på www.nasmark.nu

Mer information om utställningen finns på www.nasmark.nu eller http://www.swedavia.se/sv/bromma/om-bromma-stockholm-airport/om-flygplatsen/upplev-konstinstallationen-all-time-high-pa-flygplatsen/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrika Fager, Kommunikationschef Bromma Stockholm Airport, på telefon: 0708-916825.

Från Bromma Stockholm Airport kan du resa både inrikes och utrikes. Vi har avgångar till Ronneby, Århus, Billund, Helsingfors, Tallinn, Växjö, Bryssel, Jönköping, Trollhättan, Visby, Kalmar, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Malmö, Umeå och Sundsvall. Flygbolag som trafikerar Bromma är Blekingeflyg, British Airways/BA Ciyy Flyer, Finnair, Flybe, Flysmåland, Brussels Airlines, Flyglinjen, Golden Air, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Malmö Aviation och Sundvallsflyg.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 11 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter cirka 5 miljarder kronor per helår och har 2 600 medarbetare.