Bromma utökar med två nya linjer

Bromma utökar med två nya linjer

Resenärer som flyger till och från Bromma Stockholm Airport erbjuds nu två ytterligare linjer. Sedan i måndags flyger Malmö Aviation mellan Bromma och Östersund, och samma dag invigdes även Nextjets första flygning mellan Bromma och Jönköping.

– Bromma är Stockholms cityflygplats och ett viktigt resenav för hela Sverige. För oss är det mycket glädjande att både Malmö Aviation och Nextjet utökar med fler linjer. Vi fortsätter arbetet med att stärka tillgängligheten för effektivt och smidigt resande inom Sverige, och underlättar för möten, upplevelser och affärer, säger Olle Sundin, flygplatschef Bromma Stockholm Airport.

I måndags började Malmö Aviation trafikera den nya linjen Bromma - Östersund upp till fyra gånger per dag. ­Samma dag var det även dags för Nextjets premiärflygning på sträckan Bromma - Jönköping. Linjen trafikeras två gånger per dag.

– Vi är här för att stanna på Bromma och vårt mål är att utveckla vårt linjenät ytterligare på flygplatsen. Vi ser Bromma som ett viktigt inrikesnav, flygplatsen har stora fördelar med korta inchecknings- och bagagehanteringstider. Det känns mycket bra att vi har regionens stöd i att utöka vårt reseutbud med denna linje, för oss var det en förutsättning för att dra igång. Som aktör på Bromma ser vi ljust på framtiden, säger Håkan Wahlström, försäljningschef Malmö Aviation.

– Linjen Bromma - Jönköping har historiskt sett varit väldigt stark och är ett bra komplement till Arlanda för de som ska till centrala och södra Stockholm. Passagerarunderlaget på sträckan Stockholm - Jönköping har under våren varit betydligt bättre än väntat. Därför känns det nu otroligt kul att kunna erbjuda ett ännu bredare utbud för regionen, säger Henning Lindberg, försäljnings- och marknadschef Nextjet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulrika Fager, Kommunikationschef Bromma Stockholm Airport, på telefon: 0708-91 68 25.

Från Bromma Stockholm Airport kan du resa både inrikes och utrikes. Vi har avgångar till Ronneby, Århus, Billund, Helsingfors, Tallinn, Växjö, Bryssel, Jönköping, Trollhättan, Östersund, Visby, Kalmar, Ängelholm, Halmstad, Göteborg, Malmö, Umeå och Sundsvall. Flygbolag som trafikerar Bromma är Blekingeflyg, British Airways/BA Ciyy Flyer, Finnair, Flybe, Flysmåland, Brussels Airlines, Flyglinjen, Nextjet, Golden Air, Gotlandsflyg, Kalmarflyg, Kullaflyg, Malmö Aviation och Sundvallsflyg.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter cirka 5 miljarder kronor per helår och har 2 600 medarbetare.