Cluj-Napoca - ny destination från Malmö Airport

Cluj-Napoca - ny destination från Malmö Airport

Wizz Air utökar utbudet från Malmö Airport med ytterligare en destination – Cluj-Napoca. I och med den nya destinationn erbjuder Wizz Air tio direktlinjer från Malmö.  Övriga destinationer är Belgrad, Budapest, Bukarest, Gdansk, Katowice, Skopje, Sofia, Tuzla och Warszawa.

Med start 21 december flyger bolaget direkt till Cluj-Napoca onsdag och söndag från Malmö Airport. Flygplanstypen som trafikerar linjen är Airbus A320.

-  Vi är jätteglada över att  få ytterliggare en linje med Wizz Air vars expansion fortsätter från flygplatsen, säger Peter Wienhandl. Cluj-Napoca blir den andra destinationen till Rumänien med bolaget.

Flygbolaget Wizz Air grundades i september 2003 och har inriktat sig främst på den central- och östeuropeiska marknaden. Idag har man 17 baser i olika länder och flyger över 300 linjer. Sedan 2013 har Wizz Air öppnat flyglinjer även utanför Europa till bland annat Istanbul, Tel Aviv, Baku och Dubai från Budapest-Ferenc Liszt flygplats.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor per helår och har 2 400 medarbetare.